יום ראשון, 18 באפריל 2010

הסברה - גם ב-ווב 2.0
הסברה - גם ב-ווב 2.0
הסברה - גם ב-ווב 2.0
משרד החוץ והשר ליברמן מבינים כי ווב 2.0 הוא זירה חדשה שעלינו להתמודד בה, אם נרצה או לא. בניגוד למה שניתן לחשוב, הבעיה אינה רק תקציבים, אלא הכשרת אנשים, והנעת התהליכים בכל מעגלי העבודה של המשרד ובנציגויות בעולם

דיפלומטיה 2.0

משרד החוץ הישראלי משלב במאבק ההסברה הבינלאומי שלו גם כלי ווב 2.0, בדמות דפי פייסבוק רשמיים של המדינה ב-40 נציגויות בכל העולם ● רשמים ממפגש עם נציגי משרד החוץ שהופיעו בכנס "דיפלומטיה ציבורית 2.0 בעידן הרשתות החברתיות"

מאת יהודה קונפורטס, ‏15 באפריל 2010, 12:50
ישראל משקיעה מאמצים רבים בזירה הבינלאומית כדי להסביר את מדיניותה ולהתגונן מפני הגל העכור של שנאה ואנטישמיות ששוטף את העולם. משרד החוץ, בעזרת הסגל הדיפלומטי שלו, הפרוש ביותר מ-100 מדינות בעולם, הוא חוד החנית בזירה זו של הסברה.
בעבר הכלים שעמדו לרשות הדיפלומטים היו מוגבלים וברורים - מכתבים רשמיים, פגישות אישיות עם נציגי מדינות, והופעות ופרסומים באמצעי התקשורת המודפסים והאלקטרוניים ברחבי העולם. קצב העבודה היה סביר בדרך כלל, דברים דחופים נשלחו בעזרת מברקים, והשאר - בדברי דואר דיפלומטיים. כיום, בעידן הפייסבוק (Facebook), הטוויטר (Twitter) והגוגל (Google), פרק הזמן שנדרש כדי להגיב, נמדד בשעות, אם לא בדקות. טוקבק אחד באתר נקרא, בלוג נחשב שמופץ ויראלית ברשת על ידי אוהדים, שמכיל מסר לא חיובי על ישראל, יכול להצית בתוך שעות אש לוהטת בכל הרשת. המאבק הדיפלומטי לובש אם כן צורה חדשה, ונדרש להילחם בזירות חדשות, שלא היו מוכרות עד כה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה