יום ראשון, 18 באפריל 2010

נפת לוס אנג'לס מנפה הונאות בעזרת אנליטיקת רשתות חברתיות של פלטפורמת המלחמה בהונאות של SAS








ד"ר ג'ים גודנייט, מנכ"ל ובעלים של חברת SAS העולמית חשף בטקס הפתיחה שיתוף פעולה הנמשך במהלך השנה האחרונה בין חברת SAS לבין הרשויות בלוס אנג'לס על מנת לסייע אירועי הונאה. ד"ר מנואל מורינו אשר שימש כמנהל המחקר עבור הפרויקיט מטעם הרשויות. הכלי אשר שימש את הפרוייקט היה SAS® Fraud Framework פלטפורמה המיועדת למנוע, לזהות ולנהלת את המלחמה בהונאות.




בתמונה (יח"צ) מימין לשמאל: ד"ר ג'ים גודנייט מנכ"ל SAS, ד"ר מורינו מנהל המחקר מטעם רשויות לוס אנג'לס וג'ון ברוקלבנק, סגן נשיא לפתרונות ב-SAS.

נפת לוס אנגלס הינה המאוכלסת ביותר בארה"ב ומספר התושבים עולה על 10 מיליון איש, התקציב לרשויות הרווחה הינו כשלושה מיליארד דולר כאשר השימושים בתקציב נבחנים על ידי מחלקתו של ד"ר מנואל מורנו. אחת הבעיות שטופלה באמצעות הפלטפורמה היתה הונאות בנושא מימון מעונות יום . הניתוח של הרשת החברתית של היקפי התשלומים ורשת המקבלים ניתן לזהות רשתות של רמאים המרוקנים את הקופה הציבורית.







בתמונות מעל ד"ר מורנו מדגים כיצד ה"לקוח" של מקרה ההונאה מקבל מימון למעון יום מארבעה מעונות שונים למרות שיש לו רק שני ילדים מדווחים, בדוגמא הבאה, נחשפת הונאה של מנהלת מעון המשתפת פעולה עם ריבוי שותפים רבים למשיכת תקציבי תמיכה.




מימד נוסף של זיהוי ההונאות מתגלה בעת שהרשת החברתית והקשרים 
בין הישויות מוצלבים עם מידע גיאוגרפי , מהלך המתאפשרבזכות הקישור של הפלטפורמה למערכות GIS, לדוגמא: ה"לקוח" המוצג בתמונה הבאה גובה תשלומים ממעון הנמצא במרחק בלתי סביר ממקום מגוריו לאחר שנסע לעבודה עוד לפני כן. ייתרון נוסף של המערכת הוא ביכולתה להציג תמונה דינמית של דיווחים הממקמים את מוקד ההונאה לאורך זמן ומאפשרים לאבחן את התנהלותו.
"מאז הפעלת הפרוייקט" אומר ד"ר מורנו, "הצלחנו לחסוך מיליוני דולרים של משלם המיסים באמצעות המערכת, כל זאת כבר בשלב הניסוי של המערכת". 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה